Sokan bele sem gondolnak, hogy a sétálás milyen jótékony hatással van az emberi szervezetre. A orvosok is mondják, hogy a napi szintű gyaloglásra szükségünk van, a miértjét azonban nem tudjuk. Nos, annak érdekében, hogy tisztában legyél azzal miért is jó napi harminc percen keresztül sétálni, összeállítottunk egy listát, ami tökéletes magyarázatot ad mindenre. Ha megtudod mennyi mindent tud befolyásolni, te is elkezdesz napi szinten sétálni.

Jótékony hatással van az agyi tevékenységekre.

Egyes tanulmányok szerint a rendszeres sétálás csökkenti az Alzheimer-kór valamint a korai demencia kialakulásának kockázatát.

Pozitív hatással van a szemeinkre.

Bizonyára sokan hiszik, hogy a sétálás egyáltalán nincs hatással szemeinkre, ez azonban hatalmas tévedés, ugyanis jótékonyan hat a zöldhályogra, illetve redukálja a szemnyomást.

Csökkenti a szívbetegségek kialakulását.

Nemcsak a futás, hanem a rendszeres gyaloglás is csökkenti a szívproblémák kialakulását, legalábbis az Amerikai Szív Társaság szerint. A gyakori sétálás redukálja a szervezetben lévő koleszterinszintet és vérnyomást, valamint jótékonyan hat a vérkeringésre.

Tágítja a tüdőt.

A mindennapos gyaloglás tágítja a tüdőt ezáltal több oxigént tud befogadni. Ennek köszönhetően a vérben sokkal több oxigén található meg, ami eltávolítja belőle a káros anyagokat. Csökkenti a tüdőbetegségek kialakulásának kockázatát.

Jótékony hatással van a hasnyálmirigyre.

A rendszeres sétálás sokkal jobb hatással van a cukorbetegség kialakulásának visszaszorítására, mint a futás. Bizonyos tanulmányok kimutatták, hogy a sétáló emberek hatszor nagyobb glukóztolerancia javulást mutattak, mint azok, akik mindennap futnak.

Sokkal jobb emésztés érhető el vele.

Kutatások támasztották alá, hogy ha naponta harminc percet sétálunk, akkor kevesebb eséllyel alakul ki vastagbélrák, sőt jótékony hatással lesz az emésztésre.

Tónusos izmok.

Rendszeres sétálással elérhető a testsúlycsökkenés valamint a tónusos izmok. Bizonyos esetekben teljes mértékben felér egy másfél órás konditermes edzéssel főleg, ha emelkedő terepen is megyünk. Míg az edzőtermi edzés után gyakran, a napi sétálás következtében csak nagyon ritkán alakul ki izomláz.

Erősíti az ízületeket és a csontokat.

Napi harminc perc sétával csökkenteni tudjuk az ízületi panaszok kialakulását, valamint erősítjük a csontjainkat, így mérséklődik a csonttörés kockázata.

Csökkenti a hátfájást.

A sétálás képes javítani a testtartáson ezáltal, javul a hátfájás is. A rendszeres gyaloglás rugalmassá teszik a gerinccsigolyákat, ezáltal a gerinc sokkal fittebb lesz, mint valaha.

Csökkenti a stresszt és a szorongást.

A napi szinten történő séta redukálja a depresszió és a stressz kialakulását. A súlyos depresszióban szenvedő embereknek általában azt tanácsolják, hogy rendszeresen sétáljanak. Bensőségesebb viszony alakulhat ki, ha egy kedves barátoddal vagy pároddal sétálsz.

Hirdetés