Mark Zuckerberg az F8-nak elnevezett konferencián arról számolt be, hogy hamarosan újabb változások állnak be a Facebook nevű közösségi oldalon. Az eddig kék és fehér színben pompázó platform, nemsokára megújult külsővel fogadja felhasználóit, akik aktívan használják azt mindennapjaik során. A Facebook és vele együtt Mark is az elmúlt időszakban rengeteg botrányon esett át, de most (megint csak) megígérte az embereknek, hogy az eddigieknél sokkal fontosabb szerepet fog játszani a biztonság.

 

"A jövő privát." - hagyta el a Facebook alapító atyja száját a mondat. Zuckerberg azt a élt tűzte ki maga és a platform elé, hogy az embereknek egy olyan felületet biztosítson, ahol maga a felhasználó döntheti el, hogy kit enged és kit nem enged be a személyes életébe. Állítása szerint nem kell majd folyamatosan amiatt aggodalmaskodnunk, hogy személyes jellegű adataink ki fia borjához kerülnek majd. Ezzel szeretné kezdeni majd a közösségi oldal fejlesztését.

 

Felületnek olyan nagy mértékben megváltozik a külseje, hogy a régi és jól ismert kék-fehér háttér és főoldal teljesen el fog tűnni, helyette egy sokkal világosabb stílus veszi át a helyet. Egyszerűbb, átláthatóbb lesz a hírfolyam, amiből egy kicsit visszavesznek, hogy előtérbe tudják majd helyezni a csoportokat és oldalakat. Mark szeretné, ha a közösségi oldalának felhasználói olyan csoportokhoz csatlakoznának, melyeknek témája leköti őket

 

Ezen célja elérése érdekében a csoportok működésén is fog variálni. Például jelentős szerepet kapnak a közösségekben meghirdetett események, olyan csoportok alakulnak meg, ahol név nélkül tehetünk majd fel kérdéseket az egészséggel kapcsolatos dolgokban. A csoporton belül privát beszélgetéseket is lehet majd indítani, illetve a nem valós vagy sértő tartalmakat is sokkal egyszerűbben lehet majd jelenteni.

 

A hírek szerint az új megjelenésre nem kell nagyon sokat várni, ugyanis Amerikában már egyre több  felhasználónak aktiválódik ez az új felület. Néhány napon vagy pár héten belül pedig az egész világon ilyen lesz a platform. Zuckerberg ezzel a módszerrel szeretne tiszta vizet önteni a pohárba, és mindent tiszta lappal kezdeni. A legnagyobb kérdés az, hogy a külső változtatáson kívül valóban bekövetkezik-e az a belső változás, amit már jó ideje ígérget a felhasználóknak, vagy megint elő fog-e fordulni a Cambridge Analytica botrány?! Ti hogy vélekedtek erről?